Ob podpori Ministrstva za zdravje, Agencije RS za varnost prometa, Generali zavarovalnice d.d. in Porsche Slovenija smo letos izpeljali že tretjo preventivno akcijo Čista nula, čista vest.
Iskreno se zahvaljujemo vsem organizatorjem javnih prireditev v MO Ljubljana, MO Maribor, MO Koper, MO Celje ter lastnikom lokalov Moby Dick (Brezje), Franci na balanci (Ljubljana), Štuk (Maribor) in organizatorjem prireditve Pancrfest (Novo mesto), ki so nas podprli in nam omogočili izvedbo aktivnosti.
Z mobilnimi patruljami smo bili prisotni na 15 lokacijah po Sloveniji.
Skupno smo nagovorili preko 400 predvsem mladih obiskovalcev prireditev in lokalov, jih seznanili z našo akcijo ter voznike povabili, da opravijo preizkus alkoholiziranosti. Vse, ki so napihali 0,0, smo nagradili z alkotestom za enkratno uporabo in promocijskim darilom Zavarovalnice Generali.Skupno smo razdelili več kot 150 nagrad.
V preventivni akciji je aktivno sodelovalo 298 voznikov in voznic. Rezultati so pokazali:
- Pri 54 % voznikov je alkotest pokazal rezultat 0,0 mg alkohola/l izdihanega zraka.
- Če prištejemo zraven še tiste, ki so pihali manj kot 0,24 mg alkohola/l izdihanega zraka (=0,5 promilov), pa se to število poveča na kar 85 %!
- 15 % voznikov, ki so sodelovali v akciji, je napihalo več kot 0,24 mg/l. Voznike smo pozvali naj bodo kljub zaužitemu alkoholu odgovorni in izberejo katero od alternativnih oblik prevoza, kot so taksi, avtobus ali pa prepustijo ključe prijatelju, ki ni pil.
Tokrat je alkotest najvišjo vrednost pokazal 18. letnici iz Novega mesta, ki je imela v litru izdihanega zraka 1.31 mg alkohola. Upamo, da smo jo uspeli prepričat, da domov ne pelje sama.
Na splošno pa so se tudi tokrat ženske izkazale kot bolj odgovorne voznice. Kar 93 % jih je napihalo manj kot je dovoljena meja, medtem ko je bil delež moških precej nižji, in sicer 72 %.
"Danes se z družbo zabavamo in gremo domov s taksijem. Sam sem tudi motorist in za volanom ter na motorju je potrebno biti 0,0," pravi Tomaž iz Ljubljane.
Obiskovalec enega od nočnih lokalov pa je dejal: "Sem želel naročiti danes pivo, potem pa sem zagledal vas in Čisto nulo, pa sem raje naročil schweepes, da bo res čista nula za volanom".
Z izvedbo akcije Čista nula, čista vest v prazničnem decembru smo kljub slabemu vremenu zadovoljni. Vtis obiskovalcev prazničnega dogajanja na ulicah in v lokalih je bil izredno pozitiven. Veseli nas, da se je kar 85 % obiskovalcev držalo dovoljene meje in za volan ni sedlo s prekomerno vsebnostjo alkohola.
Zahvaljujemo se tudi vsem medijem, ki zasledujejo naš cilj in nam pomagajo pri tem, da bodo naše ceste za vse udeležence varne in ne bodo terjale najhujših posledic.